Wystrój w lokalach gastronomicznych

Posiadanie lokalu gastronomicznego wymaga od jego właściciela znacznego nakładu finansowego, a także poświęcenia dużej ilości czasu. Zanim otworzy się taki lokal powinno się dobrze przemyśleć przede wszystkim to, jaki ma być jego charakter. Właściciele zastanawiają się więc nad wyborem oferowanej kuchni, sporządzają wstępne karty dań. Prawie tak samo ważny jak przyszłe menu jest wybór wyglądu i stylu wnętrza.

Dekoracje kuchenne

Autor: Danny Bollinger
Źródło: http://www.flickr.com

Styl ten musi bezpośrednio łączyć się z najważniejszymi założeniami lokalu. Przykładowo jeżeli w lokalu są serwowane dania z kuchni chińskiej, najlepiej jest, jeżeli wystrój restauracji będzie nawiązywał do kultury tego kraju. Oczywiście niewielkie bary o niewielkim budżecie zwykle nie mają bardzo zróżnicowanego wystroju. Są to jednak miejsca, do których przychodzi się zjeść coś „na szybko”, a przede wszystkim w niskich cenach. Z tego powodu wszelkiego rodzaju bary mleczne i jadłodajnie najczęściej charakteryzują się wystrojem spełniającym wyłącznie rolę praktyczną.

Dekorowanie ścian

Dekoracje do kuchni i baru

Autor: Edsel Little
Źródło: http://www.flickr.com

Ogromnie istotnym elementem każdego pomieszczenia są odpowiednio utrzymane i ozdobione ściany. W restauracji pełnią one funkcję szczególną.

Czy taka tematyka zwróciła Twoją uwagę? Jeśli tak, to oprócz tego poza tym zobacz ofertę kolumbia excelso, która dotyczy omawianej sprawy, więc zapewne także Cię zaintryguje.

Dobrze jest, by były ozdobione w sposób nietypowy i przykuwający wzrok. Przede wszystkim jednak nie można zapominać o podstawowym warunku – ściany, jak również wszystkie inne elementy pomieszczenia muszą być czyste i schludne. W innym razie stanowić będą skuteczny element zniechęcający klientów. Dobrym pomysłem na udekorowanie ścian jest umieszczenie na nich obrazów lub zdjęć pasujących do pozostałych części wystroju. Oryginalne czarno-białe fototapety (sprawdź ofertę Art.Widi.pl na fototapety kuchenne) będą znakomicie przyciągać uwagę klientów.

Stoły

Na pewno najważniejsze w każdej restauracji są stoliki dla klientów. Przy nich bowiem goście spędzają czas, jedząc i prowadząc rozmowy. Istotne jest więc, by stoliki pełniły jak najlepiej swoje funkcje, a także były schludne i dopasowane do stylu. Należy pamiętać, by zapewnić klientom możliwie jak najbardziej komfortowe miejsca do spędzania czasu. Wygodę gości należy zawsze cenić najwyżej. Na stoliku powinny się znajdować wyłącznie konieczne elementy. Nie powinno zabraknąć takich akcesoriów jak przykładowo papierowe serwetki. W dobrym tonie jest również umieszczanie flakonu ze świeżymi kwiatami.

Źródło: art.widi.pl/